17. května 2013

Můj první SW Regionál 2013, aneb jak jsem si jel pro podložku

Vymyslet nadpis mého reportu mi trvalo méně než 5 vteřin. Jakmile mi Janek (člen výpravy, řidič) sdělil, že se na Slovensku bude konat regionální turnaj, jsem věděl, že se chci zúčastnit ba co víc!, že chci vyhrát hrací podložku s motivem Darth Vadera a popisem „Regional 2013“. Z reportů již cca 15ti uplynulých regionálů jsem věděl, že podložka je odměnou za Top 8. Cíl byl daný, dostat se do Top 8. O tom, jak to nakonec celé dopadlo, si můžete přečíst v několika málo odstavcích níže. Každopádně první Slovenský Regionál ve hře Star Wars LCG byl pro mě plný překvapení.

Začnu hezky pěkně popořadě a to decklistem:

Light Side – Rebel vehicle deck
2x Mobilize the Squadrons
2x Preparation for Battle
2x Flee.... á vlastně né ....

Do Bratislavské herny (link) jsme dorazili s cca 30 minutovým zpožděním. Naštěstí pro nás, mi Marcel (člen naší výpravy) na netu sehnal číslo na spolumajitele společnosti iHrysko Petera Kopáča a my ho tak mohli kolem 9 hodiny informovat, že živly a matka příroda společně s D1 je jaksi proti nám a budeme mít menší zpoždění. No, nakonec se podařilo a my dorazili do herny. Hned na úvod mi to nedá, ale musím to říct. Je to ta nejlepší herna, v které jsem kdy mohl hrát….panebože, jak já se tam cítil dobře. Prostor, denní světlo, velké stoly, všude židle, toalety čisté, funkční a prostě všechno naprosto perfektní. Začalo to velice dobře.

Hned po vstupu do herny nás přivítala parta slovenských hráčů, kteří byli už plně koncentrováni na to začít hrát a poprvé jsem pocítil menší tlak nervů…. tohle nebude procházka růžovým sadem.

Tak co budu hrát? :)
Poďme chalani vyplňte „toto“ my hneď urobíme pairingy a pak vyplňte deck list na deck-checky (náhodná kontrola hracích balíčků). Vyplnil jsem tedy „toto“, zaplatil vstupné (10 éček) a za to dostal obaly (na příštím turnaji je určitě použiji) a možnost bojovat o svou vysněnou podložku :) Pustil jsem se do vyplňování deck listů a při psaní prvního objectivu jsem se pro jistotu zeptal, zda je force pack „The Search for Skywalker“ povolený. No….a nebyl :D Den testování byl tedy tatam a já měl cca 10 minut na to vymyslet s čím budu hrát (mé druhé překvapení). Světlou stranu jsem nakonec postavil v kombinaci, kterou jsem zatím nikdy nehrál, ale síle Home1 jsem prostě neodolal. Temná byla jednoduchá, tam jsem zvolil stejný balíček, s kterým jsem vyhrál minulý turnaj a který mi zároveň přijde jako jeden z nejsilnějších při současném turnajovém bodování.

Light Side – Rebel vehicle deck
2x Mobilize the Squadrons
2x The Rebel Fleet
2x Fleeing the Empire
2x Hoth Operations
2x The Defense of Yavin 4

Dark Side – Sith + Navy Destruction
2x Fall of the Jedi
2x Counsel of the Sith
2x The Emperor’s Web
2x Death and Despayre
2x The Ultimate Power

1.kolo: Rasťo – 3:2 (Win, Loss)
Sedám si ke své první hře a poznávám svého dnešního prvního slovenského soupeře Rasťu. Před začátkem hry se mě ptá, jestli jsem to já, ten kdo tam v Čechách všechno vyhrává, že čte náš blog. Udělalo mi to obrovskou radost, protože jsem měl konečně důkaz, že nepíšeme na blog jen pro sebe, ale tu a tam si naše snažení někdo přečte a zároveň mu to nepřipadá jako úplná blbost. Milé překvapení číslo tři :) Hra sama o sobě byla extrémně rychlá. Vyhrál jsem za rebely na 3. Home1 a Repair droid hned první kolo se těžko poráží. Za temnou mi to moc nepřišlo a prohrál jsem na 6. Nicméně při překonání 3 jsem věděl, že budu mít bonusový bod a už jsme si ve hře spíš povídali a pomalu čekali na další kolo.

2.kolo: Michal Debnár – 3:2 (Win, Loss)
Po prvním kole měl Michal stejně bodů jako já, takže musel jednou vyhrát a zároveň získat bonusový bod. Bylo vidět, že si věří, jenže já potřeboval body do Top 8 na podložku! Vyhrávám los a beru světlou. Další jedna z rychlejších her. Výhra na 5. Taktika za temnou opět jasná – dostat se na 6. Přesný průběh si již nepamatuji, ale vzhledem k mému cíli (prohrát na 6) jsem hru celkem dobře „řídil“ a nakonec prohrál na 7. Začínám mít hlad, a proto si za odměnu objednávám spolu s dalšími cca 7 lidmi pizzu.

3.kolo: Tomáš – 4:0 (Win, Win)
Podařilo se mi očíhnout Tomášův světlý balíček během jeho velmi vysilující hry s Míšou (člen výpravy a jediná dívka na turnaji) a věděl jsem, že mě čeká nepříjemný Jediský balíček s dušemi. Vyhrál jsem los a vzal jsem opět světlou stranu. Neskutečný nástup rebelů v druhém kole znamenal tři zničené objectivy a výhru na 3. Už jsem se uklidnil, podložka tam padne :) Celkem kvalitní ruka za temnou stranu mi nakonec přinesla první výhru za temnou a dohromady 4 body. Po třech kolech jsem byl druhý a šel hrát proti Jankovi. Tak kde je ta pizza? ....

4.kolo: Janek – 3:1 (Win, Draw)
Divná, ale na konec vítezná hra
S Jankem mám takovou velmi zvláštní statistiku. Během základní části se nám nikdy nepodařilo dohrát obě dvě hry (a to jsme kvůli tomu na posledním turnaji prodloužili hrací čas :D). Janek vyhrává los a bere své Jedi+Red5. Ještě teď tomu nerozumím, ale byl jsem svědkem jedné z nejdivnějších her, které jsem kdy hrál. Tato jedna hra nám trvala cca 65 minut, kdy jsme oba dva byly bez jakýchkoliv silných jednotek. Naštěstí se mi podařilo ukončit toto trápení a vyhrát na 12. Abych pravdu řekl, tak mi už bylo jedno, jestli prohraji za 10 minut za světlou stranu, protože 2 body byly jisté a tím i jistota Top 4. V průběhu naší hry mi dorazila pizza, kterou jsem měl samozřejmě až po skončení zápasu. No překvapivě druhou hru jsme nedohráli a já si tak odnesl tři body za remízu a druhé místo v základní části.

Konečně usedám ke své pizze! Všichni mají samozřejmě už snězeno. Marcel se mě ptá „Tak jaká je slovenská pizza?“. Já mu odpovídám: „Taková nějaká studená a gumová….“ :D

Top 4

1. Janek 13 bodů
2. Já 13 bodů
3. Marcel 11 bodů
4. Peter 11 bodů

Semifinále: Marcel
Obě semifinále pohromadě
Do semifinále jsem dostal velmi zkušeného soupeře a zároveň člena naší výpravy Marcela. Temný balíček hrál stejný jako já, takže jsem věděl, jaké taktice čelím. Naštěstí Marcelovi nepřišla příliš dobrá ruka a jako první jednotku vytáhnul Advisora, kterého okamžitě zabíjím přes Rebel Assault. Tím Marcelův deploy skončil (žádný sithský zdroj). Bez síly, bez jednotky měl jsem volné pole působnosti. Nakonec se mi kvůli mojí chybě podařilo vyhrát až na 4, ale i tak to byla velmi slibná situace. Druhou hru nám to přišlo oběma relativně dobře a to pro Marcela nebylo dobré. Vzal si sice sílu a zkusil hromadit jednotky, ale i tak se na počítadle objevila 5 a bylo hotovo. Jsem ve finále.


Finále: Peter
Maximální soustředění
Můj čtvrtý turnaj a moje čtvrté finále…. To už nemůže být náhoda. Že se dostanu do finále, mě ráno vůbec nenapadlo a měl jsem už jen z toho úspěchu obrovskou radost. Semifinále Janek vs. Peter mi přiřklo slovenského soupeře a celá slovenská skupina tak měla naději, že trofej zůstane na Slovensku. Nevím, jestli to bylo únavou, či nasbíranými „finálovými“ zkušenostmi, ale nervozita z finále se vůbec nedostavila. S klidnou myslí jsem si nalízal svou první finálovou ruku za Rebely. Špatná – Muligan. Pak přišla druhá ruka….. ještě horší. Ok, tohle bude asi fiasko. Schylovalo se k první prohře rebelů? Doufal jsem, že ne. Bohužel během celé hry mi nepřišel jediný Rebel Assault a moje trikovací okénko bylo uzavřené. Musel jsem vyhrát přes proražení soupeřovi blokády. Peter si každé kolo vytáhnul 2-3 jednotky a já měl problém. Naštěstí přišel Home1 dohromady dvakrát na stůl do toho nějaký Y-wing a Red Two. Vyhrál jsem na 6. Dnešní nejpomalejší vítězství, ale vítězství! :)


Beru temný balíček s tím, že musím udržet sílu a pokud možno zahrát nějaký Super Laser Blast pro urychlení počítadla. Startovní ruka: Tarkin, 2x Devastator, Vader, Advisor a Super Laser Blast. Pokud to nepokazím, vyhraji. Na stůl se dostává Advisor a Tarkin, který bere sílu. Peter své první kolo vytahuje Home1 a útočí. Tarkin blok a já jsem ochotný vyhodit klidně i celou ruku abych vyhrál edge a zafocusoval Home1. Nakonec kvůli Twistu mě to stojí Devastatora, Vadera a Super Laser Blast. Na ruce jsem díky objectivu Counsil of the Sith měl ještě jeden. Focus na Home1, počítadlo na 3 a já vytahuji Devastatora ničím objectiv a přes schopnost skáče počítadlo na 5. Soupeř je na tahu. Nemám nic do obrany. Teď mi musí zničit tři objektivy jinak prohraje – mám na ruce ten druhý Super Laser Blast, který by to v mém kole přehodil na 7 (to Peter ale neví). Naštěstí pro mě má volné pouze 3 zdroje (vítej Home1 v prvním kole :) ). Peter chvíli počítá a hodnotí situaci. Nenalézá žádnou výherní kombinaci a je konec. Vyhrávám slovenský Regionální Turnaj pro rok 2013. Jsem unavený, ale strašně spokojený.

Podložka téměř na dosah... :D

Začínám se zajímat, co všechno jsem vlastně vyhrál. Takže: nádhernou skleněnou trofej s titulem Regionální Šampion a ……. a dál nic :D Bohužel pro mě, se TO rozhodl dát všem účastníkům cenu a já si tak neodnáším žádnou „hrací“ věcičku, která by mi připomínala, že jsem slovenský regionál vyhrál (žádná mince, žádná podložka :( ).

Cestou zpátky do Prahy se mi po celou dobu celá posádka posmívala, že až se mnou budou příště hrát, tak si vytáhnou podložku, či případnou kovovou minci na otáčení síly. No mě bude muset hřát pocit, že mám trofej vystavenou na skříni.

Tak tohle byl slovenský regionál, jak jsem ho viděl já. Byl krásný, překvapivý a pro mě vítězný. Děkuji organizátorům za skvělý turnaj a doufám, že se ještě někdy potkáme. Mně nezbývá než začít přemýšlet nad rakouským regionálem, protože tu podložku vážně chci :)

1 komentář:

  1. Tak ještě si vyhrál vstup na ten americkej regionál ! A už jsem ti to chtěla napsat k tomu anglickýmu, ale byla jsem líná se registrovat: On vyhraje turnaj a brečí kvůli podložce!!! To snad neni pravda! =D Holt nesmíš bejt tak moc dobrej a bude tvá ;)

    OdpovědětVymazat