9. července 2013

Nedělní (ne)turnaj [Report 7.7.2013]

Celé dva měsíce (a kousek) musely uběhnout, než jsme se dočkali dalšího turnaje, protože ten minulý se pro nedostatek hráčů nakonec nekonal. Chtělo to alespoň šest hráčů (jako posledně) a to se také nakonec "vyplnilo" a sešlo se nás opravdu přesně šest (příště může i víc!). Turnaj mohl začít.

Osobně jsem moc ráno nestíhal a nakonec jsem dorazil o půl hodiny později. Sám jsem však musel další půl hodinu čekat (jako všichni ostatní), než byli všichni připraveni hrát - tak dlouho se ještě vytvářely balíčky - wow! Klobouk dolů před účastníky, kteří dorazili včas, vše měli připravené z domova a museli čekat než budou ostatní také připraveni hrát. Sláva jim a snad se na to příště nevykašlou.

Turnajové zázemí se nám opět vrátilo do pražské herny Mephit. Na vstupném jsme se domluvili společně - 70 kaček (50 z toho na store-kredit) a hlavní cenou pro vítěze měly být obaly a dvě ceny útěchy byly připraveny pro ty nejslabší.

Proč zrovna název tohoto článku - (ne)turnaj? Na všech dosavadních turnajích, kterých jsem měl tu čest se zúčastnit, se hrály vyřazovací zápasy, které vyvrcholily samotným finálovým zápasem, který určil vítěze. Tentokrát tomu bylo malinko jinak. O počtu kol a samotném systému turnaje jsme se se samotným organizátorem domlouvali všichni společně. Návrhy byly různé, ale nakonec jsme se po vzájemné dohodě (tedy až na Vojtu, který kvůli stavění balíčků moc nevnímal) shodli na čtyřech kolech s vítězem na vrcholu tabulky (finálový zápas se měl konat pouze ve chvíli, kdy by první a druhý byli v rozmezí pouze jednoho bodu).


Moje hry

1. Turnaj začal. První soupeř - Vojta, který před pár vteřinami dokončil stavbu svých dvou balíčků. Díky soupeřově tříměsíční hrací pauze nemám moc problémů a po výhře za světlou s Hvězdou smrti na čtyřce a Vojtovou kapitulací v druhé hře, kdy se mu nepodařilo zničit žádný objective, si odnáším plný počet bodů.
2. Nyní přišel na řadu Janek - největší rival. Stejně jako já, si z prvního kola odnesl plný počet bodů. Bohužel pro můj Sith-control balíček, hraje Janek za světlou Jedie a jejich triky (Jedi Mind Trick) mě drtí od prvního kola. Někdy od pětky na Hvězdě smrti měl Janek na kontě dva objectivy a ukusoval životy poslednímu. Zuby nehty jsem se snažil vydržet, ale nakonec se mi to (kvůli vyložení dvou (jedi) twileků a stíhačky Red 5 v posledním kole) bohužel nepodařilo. První hra trvala opravdu velice dlouho a na druhou nám zůstalo asi patnáct minut. Snažili jsme se hrát co nejrychleji, ale nakonec jsme to nestihli (a asi dobře pro mě, protože to začínalo vypadat dost špatně). Mnou favorizovaný Janek si odnášel tři body a já pouze jeden.
3. Třetí kolo proti Ondrovi. Minulý turnaj, který se nakonec nekonal, jsem si s Ondrou jen tak zahrál a zdál se mi jako kvalitní soupeř. První hru jsem si mohl zvolit světlou stranu. Ve chvíli, kdy jsem vyložil Red 2, na to Wedge a k tomu Home One, přišla moje přemýšlecí pauza. Soupeř měl zafocusovu obranu a já na ruce dva Target of Opportuniny. Díky schopnosti Red 2 jsem se snažil vymyslet co nejefektivnější rozdělení útoků. Díky Ondrovi (který z toho byl asi i trochu deprimovaný) to se mnou vydržel :-) Soupeř nakonec mohl vyhrát, ale Red 2 a jeho "supr" schopnost mě zachránily. Hra za temnou se dost protáhla, ale můj neskutečný swarm (asi 8 nebo 9 jednotek na stole) mě dovedl k vítězství. Další plný počet bodů. Janek ovšem také, a tak jsem se už jen mohl modlit, aby ho poslední soupeř (Ondra) obral o nějaké body.
4. Poslední kolo proti Míše. Bohužel na mě soupeřka vytáhla celkem rychle Devastárora, potom myslím sithského Vadera a nakonec i Palpatina. Super kombinace. Snažil jsem se házet triky, co se jen dalo a díky tomu se mi také (proti té neskutečné přesile) podařilo zničit i dva celé objectivy, ale ten poslední už bohužel ne a Míša vyhrála první hru. Sen o celkovém vítězství se rozplynul. Druhou hru jsem za temnou opět celkem ovládal, ale stejně jako s Jankem nevystačil čas, a tak hra skončila pouze remízou.


Konec turnaje

Vítězem se stal zaslouženě Janek, kterému jsem pouze já sebral ten jeden bodík, a celkově tedy vyhrál s počtem 15 bodů. Na druhém místě se podařilo skončit nakonec mně (a to pouze díky lepšímu pomocnému hodnocení) a se stejným počtem bodů na místě třetím (spíše tedy "dvou-a-půltem") Míša. Janek získal obaly (nebo co jsi to vlastně nakonec vybral) a poslední dva "šťastlivci" si odnesli Star Wars komiks (mě by tedy také potěšil :-).

Snad každou hru za temnou stranu se mi podařilo vyložit kopu (=velice hodně) jednotek, za což jsem rád. Vždy jsem s ní došel dost daleko, ale absence nových objectivů se bohužel nakonec projevila. Oba balíčky jsem měl složené pouze ze základní sady plus prvního force packu Search for Skywalker. Zkoušel jsem si před turnajem od někoho zapůjčit dva Preparation for Battle, ale bohužel se mi to nepodařilo. Možná proto se mi proti Míše a Jankovi nepodařilo za světlou rychle vyhrát. Co mě potěšilo, byla velká "účast" objectivů z předposledního rozšíření (u nás zatím posledního) A Dark Time.


Co bude dál

Turnaj je za námi a další před námi. Datum je stanoveno až za další dva měsíce - tedy přibližně 31. 8. 2013. Do té doby se snad i u nás konečně objeví slibované velké rozšíření Edge of Darkness, které přinese spousty a spousty nových objectivů!

Síla s Vámi

Žádné komentáře:

Okomentovat